به گزارش پژواک بوشهر؛ محمدجواد بازدرهوا مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در دومین جلسه شورای اداری این اداره کل اظهار داشت: میزهای خدمت اداره کل تامین اجتماعی در همه دستگاه های اجرایی استان مستقر می شود و کارشناسان پاسخگوی پرسش های کارکنان این مجموعه ها و سایر مراجعه کنندگان خواهند بود.
بازدرهوا مهمترین هدف سازمان تأمین اجتماعی را حرکت در راستای تدابیر نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمتگزاری به مردم، حفظ و صیانت از پایداری صندوق تامیناجتماعی برشمرد و گفت: در سال گذشته توانستیم رتبه اول کشوری را در شاخص های مختلف کسب نمائیم و با توجه به استقرار سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان، میزان رضایت مردم از کارکنان تامین اجتماعی استان بوشهر 90 درصد اعلام شد.
وی با بیان اینکه حضور مدیران و کارشناسان بیمهای در میان مردم به عنوان امری مهم است، ادامه داد: کارکنان تامین اجتماعی استان در این شرایط آب و هوایی با تلاش زیاد این هدف را دنبال می نمایند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با ارائه گزارشی در خصوص جذب بیمه شده در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، عنوان کرد: 80 درصد جمعیت بوشهر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد که این نشان دهنده بیشترین آمار پوشش بیمه ای را در مقایسه با کل کشور می باشد.
وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم تاکنون 5 هزار نفر از زنان خانه دار، 690 نفر دانشجو و 190 ورزشکار تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند و در بحث صرفه جویی مصارف در حوزه بیمه بیکاری در سال 1401 بیش از 26 میلیارد تومان و در سال 1402 بیش از 42 میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم که با تشکیل کارگروههای تخصصی در حوزه تعهدات این منابع را کنترل می نمائیم.
بازدرهوا با اشاره به کلنگ زنی ساختمان تامین اجتماعی عسلویه، افزود: با پیگیریهای صورت گرفته و اخذ مجوزها پروژه در دست اقدام می باشد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر اقدامات موثری در راه اندازی مراکز اقامتی و تسهیلات رفاهی در استان های همجوار جهت کارکنان صورت گرفته است اما در بدشهر بهمنظور ارائه خدمات رفاهی در مضیقه هستیم که نیازمند توجه بیشتری است و ضروری است مراکز اقامتی بویژه در شهرستان گناوه که یکی از شهرستانهای گردشگری است راه اندازی شود.
مهرزاد اکبرپور مدیرکل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: کار فرهنگی باید با ظرافت و دقت خاص همراه با تکریم و احترام به مخاطب صورت گیرد و تلاش همه مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی بر ارائه خدمت درست و به موقع به مردم است.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی بزرگترین سازمان خدمترسان به مردم در حوزه بیمه کشور است، گفت: خدمات مختلف بیمهای و درمانی آن باید در قالب جهاد تبیین برای مردم بازگو شود و برنامههای عملیاتی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم در جهت تحول در خدمترسانی به مردم بوده و اجرای برنامههای تحولی در استانها بهطور منظم پایش و نظارت میشود.
مدیرکل امور استانهای سازمان تامین اجتماعی فرهنگسازی بیمهای را از راهبردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: تشکیل جلسات منظم با شرکای اجتماعی و اجرای برنامههای مختلف فرهنگی اجتماعی برای مخاطبان در سه حوزه کارفرمایان، بیمهشدگان و مستمری بگیران از جمله راهبردهای مهم در دوره مدیریت کنونی سازمان تامین اجتماعی است که مدیران و روسای شعب در استان ها باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به عمل آورند.
وی با اشاره به اینکه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بهعنوان یکی از مهمترین برنامههای سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم می باشد، گفت: جذب بیمهشدگان جدید در راستای پایداری صندوق بسیار راهبردی بوده و این طرح با قوت در سطح کشور در حال اجرا میباشد.
اکبرپور ادامه داد: تعمیم و گسترش بیمه به تمام مردم یک تکلیف قانونی برای سازمان تامین اجتماعی است و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی نیز یک قدم بزرگ توسط این سازمان برای تحقق این امر قانونی و مهم است.
وی برای حل چالش های مدیریت منابع انسانی، گفت: با توجه به بازنشستگی بسیاری از پست های مهم مدیریتی در سال آینده، جانشین پروری در دستور کار استانها قرار گیرد و افراد شایسته، واجد شرایط برای احراز مشاغل کلیدی، انتخاب و پرورش داده شوند.
مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی جلوگیری از فرار بیمه ای را نیازمند حسابرسی دفاتر قانونی و همچنین استفاده از ظرفیت کارگزاری های رسمی به منظور افزایش بیمه شدگان جدید دانست و افزود: با برنامه ریزی، اطلاع رسانی، توسعه فرهنگ سازی و تبیین اهداف سازمان شاخصه های مختلف سازمان را به مقامات استانی و شهرستانی و کارفرمایان کارگاهها تشریح تا با افزایش بیمه شدگان بتوان خدمات بیشتری برای مخاطبین جذب نمائید.